Glad sommar!
Nyhet från 26 jun 2026
Glad sommar!
Återhämtning är en viktig del av ett hållbart arbetsliv – och semestern är en av årets bästa möjligheter att fylla på med ny energi. Ny forskning visar dessutom att semester har större och mer långvariga positiva effekter på vårt välbefinnande än man tidigare trott. Särskilt gynnsamt verkar det vara att verkligen kunna släppa tankarna på arbetet och vara fysiskt aktiv. Det behöver inte innebära ett maraton – en promenad, ett dopp eller en stund i hängmattan räknas också.
Så se gärna semestern som ett litet forskningsprojekt i återhämtning. Hypotesen är enkel: om du lämnar jobbet bakom dig en stund kommer både du och arbetsplatsen att vinna på det.
Vi önskar dig en riktigt skön sommar och ser fram emot att ses igen i mitten av augusti!