COPSOQ Sverige
Hem
Startsidan
Nyheter
Om oss
Introduktionsfilm
För praktiker
För studenter
Integritetspolicy och cookies
FAQ – Frequently asked questions
Kontakt
COPSOQ
Om COPSOQ
Licens och användarrättigheter
Användningsområde
COPSOQ III – Områden
Nerladdingsbart material
Arbetsplatsundersökning
Förberedelse
Varför är svarsfrekvensen viktig?
Uppnå hög svarsfrekvens
Principer för användning
Förbered resultatpresentation
Lagar och förordningar
Genomförande
Utskick och påminnelser
Räkna ut resultatet
Tolkning av resultat
Referensvärden och genomsnitt
Att välja ut vad man jobbar vidare med
Matriser för att överblicka resultatet
Diagram
Om diagrammen
Jämförande diagram
Profildiagram
Radardiagram
Skapa egna diagram
Bibliotek & annat
Bibliotek
Annat gott
Tidigare version: COPSOQ II
Tema
Digitala aggressioner mot lärare och rektorer
Introduktion
Kom igång med verktygslådan
Steg 1: Individuell förberedelse
Steg 2: Gemensam förberedelse
Steg 3: Temamöte med personalgruppen
Steg 4: Uppföljande arbete
Resurser & lästips
Psykosocialt säkerhetsklimat
Vad är psykosocialt säkerhetsklimat?
Hur mäts PSC?
Användning och tolkning
PSC och COPSOQ
Källor & Lästips
Arbetsplatsens sociala kapital
Vad är arbetsplatsens sociala kapital?
Betydelse av socialt kapital
Socialt kapital inom COPSOQ III
Öka arbetsplatsens sociala kapital
Källor & lästips
Kränkande beteende
Vad är kränkande beteende?
Digitala kränkningar
Ansvar & förbyggande
Faktorer
Kränkande beteende inom COPSOQ
Hit kan du vända dig
Källor & lästips
Kvalitet i arbetet
Vad är kvalitet i arbetet?
Mätning och tolkning av resultat
Öka kvaliteten i arbetet
Källor & lästips
Sök
Hem
Startsidan
Nyheter
Om oss
Introduktionsfilm
För praktiker
För studenter
Integritetspolicy och cookies
FAQ – Frequently asked questions
Kontakt
COPSOQ
Om COPSOQ
Licens och användarrättigheter
Användningsområde
COPSOQ III – Områden
Nerladdingsbart material
Arbetsplatsundersökning
Förberedelse
Varför är svarsfrekvensen viktig?
Uppnå hög svarsfrekvens
Principer för användning
Förbered resultatpresentation
Lagar och förordningar
Genomförande
Utskick och påminnelser
Räkna ut resultatet
Tolkning av resultat
Referensvärden och genomsnitt
Att välja ut vad man jobbar vidare med
Matriser för att överblicka resultatet
Diagram
Om diagrammen
Jämförande diagram
Profildiagram
Radardiagram
Skapa egna diagram
Bibliotek & annat
Bibliotek
Annat gott
Tidigare version: COPSOQ II
Tema
Digitala aggressioner mot lärare och rektorer
Introduktion
Kom igång med verktygslådan
Steg 1: Individuell förberedelse
Steg 2: Gemensam förberedelse
Steg 3: Temamöte med personalgruppen
Steg 4: Uppföljande arbete
Resurser & lästips
Psykosocialt säkerhetsklimat
Vad är psykosocialt säkerhetsklimat?
Hur mäts PSC?
Användning och tolkning
PSC och COPSOQ
Källor & Lästips
Arbetsplatsens sociala kapital
Vad är arbetsplatsens sociala kapital?
Betydelse av socialt kapital
Socialt kapital inom COPSOQ III
Öka arbetsplatsens sociala kapital
Källor & lästips
Kränkande beteende
Vad är kränkande beteende?
Digitala kränkningar
Ansvar & förbyggande
Faktorer
Kränkande beteende inom COPSOQ
Hit kan du vända dig
Källor & lästips
Kvalitet i arbetet
Vad är kvalitet i arbetet?
Mätning och tolkning av resultat
Öka kvaliteten i arbetet
Källor & lästips
Sök
Sök
Log out
Control Panel